Friday, June 11, 2010

Pelabuhan Kelang

Jam menunjukkan pukul 2.45.Gua seperti biasa ada dihadapan komputer riba sedang membuat kerja-kerja pengkernian myspace dan fesbuk.

"Treikkkkk",bunyi pintu bilik yang di buka abah gua.Dia keluar lalu berkata,

"Sebelom pukul 4 nanti siap-siap ikut abah",kata abah gua.

"hemmm ok",jawap adik-adik gua.

Gua pun apa lagi,cepat-cepat la bersiap.Gua terus cabut brodband tapi tidak menutup komputer.
sekarang ni kalau keluar pergi jalan di bandar KL,tidak boleh lagi memakai selipar jepun,malu gua.Dressing misti semat.Pakai kasut.T-shet misti fit.
Benda pertama yang gua cari apabila hendak keluar pergi mana-mana ialah bokser gua.Gua cari di bilik gua,tak da.Gua cari di timbunan kain atas kerusi di ruang tamu tak da juga.Celaka betul.Akhir sekali gua cari di jemuran diluar,

"haaa,nasib baik da",bisik gua lega

Selepas siap semuanya,tepat jam 4 gua dan keluarga keluar la.Destinasi kami ialah pelabuhan klang yang terletak 10000 km jauhnya.celaka,jauh sungguh.Dalam perjalanan ke destinasi,kira-kira dlm 19 kali juga kepala gua terhantuk pada cermin kereta sebab mengantuk.Bayangkan betapa jauhnya destinasi yang hendak dituju kami.

Akhirnya,pada pukul 8.21 malam sampai juga gua di pelabuhan klang.Sementara abah mencari ruang parkir,gua usha juga tempat tu.Gua lihat kiri kanan depan belakang,gua usha punya usha tak jumpa apa.

"Ceh apa punya tempat la ni,penat saja gua dressing semat-semat".keluh gua kesal.

Sampai di restoran,gua mula kaver2 macho.Gua selak-selak siket baju,gua betulkan siket sepatu north star gua kasi kilat.Fuhhhh,gua rase gua lah yang paling semat kat situ.Gua pun berjalan masuk ke dlm restoran.Restoran tu nama MUARA IKAN BAKAR.Patutla,gua masuk bau ikan saja.Apa lagi,gua pun makin bersemangat nak makan.Dapat saja port,gua pun duduk.FUUUUUUHHHHH,Dia punay port,terbaekkkkkkkk.Tepi pantai.

Selepas siap order,gua memutuskan untuk jalan-jalan di tepi pantai cari awek.Hasrat gua hancur,sorang awek pun haram tak da.Celaka.


Gua kembali ke port.Gua terkejut.Sebab makanan yang di oder sudah siap di letak atas meja.Gua pun apa lagi,terkam la semua benda.Sedang gua syok menerkam dan membaham,tiba-tiba berduyun-duyun lalat,nyamuk dan segala macam haiwan terbang datang menganggu ketenteraman gua makan..celaka btul.Gua ambil botol air bedekatan,gua ketuk sekor-sekor dgn botol air mineral cap lembu.Air tu memang rasa lembu.



selesai gua makan,gua pun mula rasa tidak keruan.Perasaan mengantuk mula datang mencangkung di mata gua.Huhhh,mengantuk gila masa tu.Gua rasa kalau ada sofa berdekatan,gua landing saja di situ,gua peduli apa tokeh restoran.Tapi nasib baik dalam 30 minit selepas tu,abah gua pun rasa tidak keruan.HAHA,gua rasa misti abah gua
mengantuk juga.Tu tandanya,gua dan keluarga akan bergerak menuju pulang ke BSD.

Tepat jam 11.56 gua sampai di pintu rumah.Time tu gua dan adik-adik memang da sangap nak tidoq.Masuk saja rumah,gua pecut masuk bilik.Gua tanggal baju,terus landing atas bantal peta malaysia dan atas tilam nipis gua.

No comments:

Post a Comment