Monday, June 14, 2010

Lepak

Pukul 9 malam gua gerak ke saiber kafe dari pusat tusyen.'Venue' yang biasa gua tuju semenjak bermulanya cuti semester ni.Perjalannya mengambil masa kira-kira 10 minit jika berjalan kaki.Gua masuk gua usha pc yang available.Gua cari port baik punya.Gua dapat.Portnya sangat strategik,penghawa dingin dapat,dan tidak terbuka sangat.Gua pecut pergi kaunter,gua hulur sama makcik penjaga kaunter 1 ringgit.Harga yang ditetapkan mengikut standard sekaramg.Standard sekarang biasanya 1 ringgit hanya setengah jam saja.Kalau 2 ringgit 1 jam.Gua biasanya hanya main dalam setengah jam saja.Gua tak da duit nak main banyak-banyak.Lagipun gua tidak boleh sampai ke rumah lewat.Jika demekian,gua akan dihujani dengan macam-macam soalan yang boleh menyakitkan jiwa.

Gua main.Seperti biasa jika gua duduk di hadapam komputer,gua akan menyiapkan kerja-kerja pengkeranian myspace dan fesbuk.Tpi kali ni,gua tak bukak fesbuk gua,takut kantoi sama mak gua.Gua bukak akaun myspace saja.Gua lihat ada 1komen yang sudah di 'approvekan'.Gua syak mesti anis yang membalas komen gua 10 jam yang lepas.Sangkaan gua betul.Siap membalas komen,gua buka cawangan lain,gua buka akaun yutiub gua,gua cari lagu MUSE.Gua dengar.Biasanya kalau budak-budak atau remaja yang pergi ke saiber kafe,mereka pasti permainan seperti dota,wolfteam,c.o.d,Fifa online dan macam-macam pemainan yang gua kira boleh merosakkan otak.Tetapi gua tidak seperti remaja lain,gua tak minat main permainan ni semua.Sebab gua dah tahu permainan-permainan ini akan merosakkan otak.

Tiba-tiba bunyi penggera masa berbunyi,tak syak lagi itu bunyi yang menandakan waktu akan tamat.Gua dengan menggunakan kepantasan jari gua,terus tutup semua akaun.Gua sarong beg galas gua,gua blah balik rumah.

No comments:

Post a Comment